انتخابات

یک نماینده مجلس: متاسفانه قانون‌های بالادستی در حوزه هدایت اعتبارات بانکی چه در زمینه تسهیلات در خدمت تولید چه در زمینه اعطای تسهیلات ساخت مسکن و پرداخت آن به مردم اجرا نشده است و اگر اجرا می شد بانک ها به جای اینکه درگیر بنگاه داری باشند به وظیفه اصلی خود باز می‌گشتند.

مردم نباید به دنبال وام باشد؛ بانک‌ها به جای بنگاه‌داری به وظیفه اصلی خود در حمایت از تولید بازگردند

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با توقف اعطای تسهیلات توسط بانک‌ها، گفت: متاسفانه در مسئله تسهیلات بانکی و نحوه ارائه آن به بخش‌های مختلف، وامی که بانک‌ها به خصوص بانک‌های خصوصی می دهند، اصلا در جهت بخش مولد نیست و مطلوب نیست و عملا پرداخت تسهیلات به مردم و تولید متوقف شده است. مجلس شورای اسلامی در ماده 16 و 17 رفع موانع تولید، بانک ها را مکلف کرده که اموال مازاد بر 40 درصد خود را بفروشند و اگر نفروختند وزارت اقتصاد مکلف است از 25 الی 50 درصد از آن ها مالیات بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که قانون تا چه حد اجرایی شده است، گفت: متاسفانه قانون‌های بالادستی در حوزه هدایت اعتبارات بانکی چه در زمینه تسهیلات در خدمت تولید چه در زمینه اعطای تسهیلات ساخت مسکن و پرداخت آن به مردم اجرا نشده است و اگر اجرا می شد بانک ها به جای اینکه درگیر بنگاه داری باشند به وظیفه اصلی خود باز می‌گشتند. نیاز است بانک‌ها به مسیر اصلی خود در تامین مالی تولید و حمایت از رفع نیاز های مردم بازگردند

لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بانک ها درگیر بنگاه داری شدند و هتل می سازند و شرکت تاسیس می کنند؛ درحالی که اگر در مورد بانک‌ها این بند قانونی اجرا شود بانک به مسیر اصلی خود باز می گردد.

 وی خاطرنشان ساخت: مردم نباید به دنبال وام باشد. خود من این سوال را از وزیر اقتصاد پرسیده ام و می خواهم به صحن بیاید و پاسخ دهد؛ بنابراین نظر من این است که نظارت ها مشکل دارد و مجلس باید در این دوره بُعد نظارتی خود را قوی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.